February

This is an example of the immense and magical beauty one finds in Denmark. My heart soars when I see these pictures.

HANNA'S WALK

…det var februar som kom

IMG_0243

IMG_0290

IMG_0254

IMG_0277

IMG_0293

Så kom den næste, han var lystigmager, han var direktør for komedierne, maskeraderne og al den fornøjelse der kan findes på. Hans rejsegods var en stor tønde.

“Den skal vi til fastelavn slå meget mere af end katten!” sagde han. “Jeg vil fornøje andre og mig selv med, for jeg har den korteste levetid af hele familien; jeg bliver kun otteogtyve! ja, måske skyder man en dag til; men det gør lige meget. Hurra!”

“De må ikke skrige så højt!” sagde skildvagten.

“Jo vist må jeg så!” sagde manden, “jeg er prins Karneval og rejser under navnet Februarius!”

Nu kom den tredje; han så ud som bare faste, men knejsede, for han var i familie med “de fyrretyve riddere” og var vejrprofet; men det er ikke noget fedt embede, derfor priste han fastetiden. Hans pynt var en dusk violer i knaphullet, men de var meget…

View original post 10 more words

About Forestwoodfolk

Scandinavian culture, literature and traditions are close to my heart, even though I am Australian. I have Scandinavian, Frisian and Prussian/Silesian ancestry and for that reason, I feel a connection with that part of the world. I am an avid Nordic Crime fiction reader, and enjoy photography, writing and a variety of cooking and crafts, and traditional decorative art forms. Politically aware and egalitarian by nature, I have a strong environmental bent.
This entry was posted in Community. Bookmark the permalink.